Tak jsem se rozhodl. Jelikož zdraví málem dosloužilo a předešlé projekty, mimo Formana a motorek, dostaly stopku, rozhodl jsem se, že dáme alespoň cestu na Krétu a to autem. Loni jsem koupil Dacii Logan MCV 1,5 DCi 63kW 7 míst. Najeto měla v té době cca.318.000 km. Cena 30.000,- Kč. Kupoval jsem ji jako pracovní auto, které má příznivou spotřebu, protože Espacem IV 2.0T jezdit do práce a zpět není při spotřebě 12 litrů benzínu moc ekonomické. Zároveň je to nostalgie, kdy jsem měl stejného Logana, ale 1,6 16V, se kterým jsem najel za 10 let jen 280.000 km a jediná oprava byla po políbení Fiatu Ducato, který jelo na červenou. No a jindy, kdybych nezabrzdil o stojící auto před sebou, byl by u nás dodnes. Dnes jezdí s jiným majitelem.

Vraťme se k Loganu nafťáku. Když kupujete ojetinu, musíte vždy počítat s investicí. Jelikož jsem chtěl jen tuhle nejvyšší výbavu a DCi, musel jsem koupit tohohle, protože jiný k máni nebyl. A jak koukám, ani moc v nabídce bazarů a jinde, nejsou. Kupoval jsem ho od druhého majitele, který mu průběžnou péči neuměl adekvátně dát. Po koupi bylo auto  umyto, vevnitř odělaný veškerý tapecírunk, jednak, aby byla provedena kontrola stavu zakrytých částí auta a druhak, aby byl kompletně vyčištěn. První co auto dostalo, bylo zatmavení oken, výměnu nových předních a zadních světel,  dále nové vstřiky a EGR, pak chladič stlačeného vzduchu, trubky sání, čidla, elektronická regulace turba, jiný motor, silentbloky. Vlastně vepředu zbývá vyměnit jen čerpadlo, chladič výfukových plynů (bude měněn za měsíc), klimakompresor vyměnil minulý majitel. Teď má motor repasovaný turbo a ejhle, ono to i jede a spotřeba je taky velmi příjemná. Teď půjde opět na léčení. Dostane nové výfukové potrubí, ramena přední nápravy, čepy atd., přední a zadní pružiny včetně tlumičů a všech gumových součástí. Když se to vezme kolem a dokolečka, tak mimo klempířiny, to bude nový auto. Klempířina přijde, ale až na podzim. Tohle auto nemá metalízu a tak klasika spodní lemy na dveřích a pravý práh, se začínají připomínat. Jak bude po servisu, přibudou fotky.

Příprava na cestu začala výběrem termínu s tím, že celkový trip bude trvat 14 dní. Druhý a nejdůležtější ůkol byl, zajistit trajekt z Pirea do Heraklionu a zpět. Pojedeme 3 dospělí a Logan s délkou 4,5 metru. Tu délku auta zadáváte při objednávání trajektu. Takže kouknout na Minoan Lines, zabukovat lístky a místa v kajutě. No a zaplatit. Zpáteční palubní lístky pro 3 lidi, včetně kajuty a auta, vyšly na necelých 13.000,- Kč. Zaplaceno kartou, vytištěno a teď je máme jako zlepšovač nálady na skřínce, kde je máme krásně na očích. Vyplouváme z Pirea v 21:00 místního času a připlouváme do Heraklionu druhý den v 6:30. Nazpět jsou časy stejné, tj. v 21:00 z Heraklionu a v 6:30 ráno druhý den na pevnině. Cesta z ČR povede přes Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Severní Makedonii do Řecka. Celkem do Pirea 1.800 km. Přes Srbsko je cesta příjemná, už jsme tudy jeli do Bulharska, spali jsme ve městě Niš. Srbové jsou vesměs příjemní a pohodoví lidé, jen ten sterilní západ se tam začíná pomalu vkrádat. Ale o tom až jindy. Takže cesta tam bude na 2 dny. První část bude durch až do Řecka. V plánu je minimálně 1.400 km na jeden zátah s tím, že se budeme všichni střídat za volantem. Vyrážet se bude v pátek krátce před půlnocí, abychom v sobotu k večeru byli na půlce cesty ze Soluně do Atén. V neděli ráno start do Atén, tam prohlídka okolí před naloděním. Na Krétu vjedeme v pondělí ráno. Jelikož jsme na Krétě byli už 2x, to jsem mohl ještě létat, víme kde si "rozložíme základní tábor". Tohle bude ta válecí část s výlety autem do hor atp. Zajímavější to bude na cestě zpět, kdy se budeme potloukat Makedonií. 

To je z příprav zatím vše. Pokud budete někdo na Krétě začátkem prázdnin jiným než leteckým způsobem, napište, můžeme se potkat.